Comunicare in limba română:
Elemente grafice
Sunetul ă și literele Ă, ă
„Ulcicuța, căsuța”, de Luiza Vlădescu
– Formularea de întrebări şi răspunsuri despre jocuri şi jucării, familie, despre conţinuturi audiate
– Forme ale discursului oral – povestirea după imagini, povestirea unor întâmplări familiare sau pe baza conţinutului unor texte audiate
– Citirea literelor, silabelor, cuvintelor
– Sunetul ă şi literele Ă, ă
– Indicarea sunetelor/ silabelor/ cuvintelor percepute prin diferite semne: bătăi din palme, ridicarea unui deget, a unui obiect, jetoane puse pe bancă, săritură etc.
– Asocierea unor litere şi sunete
– Punerea în corespondenţă a unor cuvinte formate din 1-2 silabe cu imagini potrivite
– Desenarea literelor de tipar
– Exersarea poziţiei corecte la scris
– Utilizarea corectă a instrumentelor de trasare/ de scris
– Oferirea de răspunsuri la întrebarea: „Despre ce este vorba (în acest fragment de poveste)?”
– Formularea unor răspunsuri la întrebări despre conţinutul unui mesaj/ text scurt audiat
– Repovestirea unor secvenţe preferate dintr-un text audiat
– Numirea personajului/ personajelor dintr-un fragment de poveste audiat
– Oferirea unor răspunsuri la cererea elementară de informaţii: „Cine? Ce? Unde? Cum?” limba română:
Matematica si explorarea mediului :
Numerele naturale 0-10:
recunoaştere, formare, citire, scriere (cu cifre), comparare, ordonare
Numărul 10
Recunoaşterea cifrelor de la 0 la 9
– Citirea și scrierea numerelor de la 0 la 10
– Colorarea unor elemente în funcţie de poziţia pe care o ocupă faţă de un anumit reper într-un desen
– Adăugarea/ extragerea de elemente dintr-o mulţime dată, pentru a obţine mulţimi „cu tot atâtea elemente”
– Numărarea înainte şi înapoi,
– Numărare cu pas dat (exemplu: din 2 în 2), cu suport intuitiv
– Identificarea „vecinilor” unui număr
– Completarea unor serii numerice
– Compunerea şi descompunerea unor mulţimi de obiecte având drept cardinal un număr de elemente mai mic decât 10
– Realizarea unor desene având ca tematică locuinţa, camera proprie
– Identificarea efectelor pozitive şi negative ale acţiunilor proprii asupra mediului apropiat
– Realizarea unor postere referitoare la regulile de igienă colectivă
– Gruparea obiectelor/ corpurilor după un anumit criteriu
Dezvoltare personală:
Igiena locuinţei, a sălii de clasă (aranjarea jucăriilor/ cărţilor, utilizarea coşului de gunoi, ştergerea prafului, aerisire)
Igiena locuinței
– Recunoaşterea în imagini date a respectării/ încălcării regulilor de igienă personală, a locuinţei, a sălii de clasă etc.
– Vizionarea unor filmuleţe despre igiena personală
– Discuţii în grupe mici şi cu toată clasa despre rolul şi consecinţele respectării/ nerespectării regulilor de igienă personală
– Activităţi practice de exersare a acţiunilor de îmbrăcare/ dezbrăcare, legare a şireturilor, spălare a mâinilor înainte de servirea mesei, după utilizarea toaletei, ordonare a hainelor, aranjarea/ împachetarea hainelor în vederea dezvoltării independenţei faţă de adult etc.
Arte vizuale si abilitati practice:
Forme spaţiale (lungime, lăţime, înălţime): construcţii; forme spaţiale foarte uşoare din hârtie
Inelul pentru șervețelele de masă
Salata de fructe
Cărticica de bucate
– Utilizarea unor tehnici simple de îndoire, pliere, înşirare, răsucire, lipire, rupere, tăiere, decupare după contur, modelaj, în funcţie de nevoile/ opţiunile copiilor
– Lipirea diverselor materiale pe suporturi diferite
– Formularea de întrebări simple şi răspunsuri despre cele observate
Muzica si miscare:
Cântarea vocală
– cântarea în colectiv
Mişcarea pe muzică:
– liberă; sugerată de textul cântecului
„Ulcicuța, căsuța”
Write a Comment