COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ

Literele mici şi mari de tipar

Elemente grafice

Sunetul i și literele I, i

Cei trei purceluși”, de Serghei Mihailov

Formularea de întrebări şi răspunsuri despre jocuri şi jucării, membrii familiei, prieteni, animale, despre conţinuturi audiate

 povestirea după imagini, povestirea unor întâmplări familiare sau pe baza conţinutului unor texte audiate

– Citirea literelor, silabelor, cuvintelor de la tabla, scrie cu litere mari de tipar A ,M I 

Sunetul i şi literele I, i

– Indicarea sunetelor/ silabelor/ cuvintelor percepute prin diferite semne: bătăi din palme, ridicarea unui deget, a unui obiect, jetoane puse pe bancă, săritură etc.

Asocierea unor litere şi sunete 

– Punerea în corespondență a unor cuvinte formate din 1-2 silabe cu imagini potrivite din caietul de creatie 

– Desenarea literelor de tipar

– Exersarea poziţiei corecte la scris

– Utilizarea corectă a instrumentelor de trasare/ de scris

– Oferirea de răspunsuri la întrebarea: „Despre ce este vorba (în acest fragment de poveste)?”

– Formularea unor răspunsuri la întrebări despre conținutul unui mesaj/ text scurt audiat

– Repovestirea unor secvenţe preferate dintr-un text audiat

– Numirea personajului/ personajelor dintr-un fragment de poveste audiat

– Oferirea unor răspunsuri la cererea elementară de informaţii: „Cine? Ce? Unde? Cum?”

– Lectură după una sau mai multe ilustraţii/ benzi desenate

MATEMATICĂ ȘI EXPLORAREA MEDIULUI 

Numerele naturale 0-10:

recunoaştere, formare, citire, scriere (cu cifre), comparare, ordonare

Numărul și cifra 3

Anotimpurile

Numărarea elementelor unei mulțimi

– Adăugarea/ extragerea de elemente dintr-o mulţime dată, pentru a obţine mulţimi „cu tot atâtea elemente” 

– Grupare de obiecte. Sortare şi clasificare

– Clasificarea obiectelor după criterii date(marime, forma, culoare)

– Jocuri de tipul: „Ce anotimp este?” pentru recunoașterea fenomenelor naturii în situaţii reale sau în imagini (ploaie, ninsoare, vânt etc.)

Lucrul cu calendarul naturii expus in clasa

– Diferențierea anotimpurilor, două câte două, în funcţie de caracteristicile specifice observate

– Ordonarea cronologică a anotimpurilor

Recunoaşterea cifrelor de la 0 la 9, ca simboluri convenționale ale numerelor mai mici decât 10

– Recunoașterea cifrelor pe tastele unui calculator sau ale altor resurse digitale(iercuri de adus la scoala un calculator mic)

– Reprezentarea numerelor de la 1 la 3 cu ajutorul unor obiecte (jetoane, creioane, mărgele etc.) sau semne (cerculeţe, linii etc.)

Citirea numerelor de la 0 la 3

– Scrierea numerelor de la 0 la 3

Explorarea mediului înconjurător pentru a identifica şi număra fiinţe şi lucruri

Identificarea „vecinilor” unui număr vecinul mai mare, vecinul mai mic ca varianta de utilizare  pentru succesor si predecesor 

Arte vizuale și abilități practice 

Tehnici simple: tăiere, decupare după contur,  răsucire, lipire

Masca de carnaval

Iepurașii din pahare

Amprenta prieteniei

– Precizarea culorilor obiectelor

– Utilizarea unor tehnici simple de îndoire, pliere, înșirare, răsucire, lipire, rupere, tăiere, decupare după contur

Dezvoltare personala: Despre prietenie 

Jocuri de cunoaştere/ intercunoaştere de tipul „Pot să te prezint eu?”în care fiecare copil îşi prezintă prietena/ prietenul secret

– Realizarea unui jurnal în imagini „Eu şi prietenul/prietenii mei” în care copilul desenează prietenul/prietenii, activităţile preferate