Obiectivele pentru săptămâna care începe sunt următoarele:

 COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ

 formularea de propoziții cu suport intuitiv

despărțirea cuvintelor în silabe

Cuvântul– utilizarea cuvintelor noi în enunțuri adecvate

Scrierea funcțională– felicitarea, biletul, folosind desene/simboluri

Forme ale discursului oral

Povestirea după imagini

Elemente grafice

Desenarea literelor de tipar

Sunetul f și literele F, f

Legenda ghiocelului”

Ce urmarim sa invete elevii:

Citirea literelor, silabelor, cuvintelor

Indicarea sunetelor/ silabelor/ cuvintelor percepute prin diferite semne

– Numirea personajului/ personajelor dintr-un fragment de poveste audiat

– Identificarea, dintr-un șir, a cuvintelor care încep sau se termină cu un anumit sunet

Discuții privind comportamentul unor personaje; evidențierea unor modele de comportament

– Identificarea a cel puțin două trăsături ale unor personaje din povești cunoscute

– Recunoașterea și numirea literelor mari și mici de tipar pe diferite suporturi, asocierea unei forme cu o literă

– Sunetul f și literele F, f

Jocuri de modificare a poveștilor audiate; schimbarea succesiunii evenimentelor, modificarea finalului

– Completarea unor propoziții cu cuvintele potrivite

– Confecționarea unor felicitări cu litere rupte sau decupate din reviste 

– Desenarea literelor de tipar in caietul de dictando 

MATEMATICA SI EXPLORAREA MEDIULUI 

Numere naturale în concentrul 0-20- recunoaștere, formare, scriere, citire, comparare, ordonare

Plante și animale- condiții de viață

ȘtiințelePământului- fenomene ale naturii specifice diferitelor anotimpuri

Numere naturale în concentrul

0-20

Primăvara

– Numărarea elementelor unei mulțimi pentru evidențierea faptului că numărul de elemente ale acestuia este dat de ultimul număr din succesiunea 1, 2, 3, …. 20

– Numărare cu pas indicat prin desene sau obiecte, crescător și descrescător 

– Citirea și scrierea numerelor naturale de la 0 la 20

– Explorarea mediului înconjurător pentru a număra ființe și lucruri

– Compararea numărului de obiecte prin figurarea lor unele sub altele, prin încercuirea părților comune, prin punerea în corespondență 1 la 1 a elementelor grupurilor

– Identificarea vecinilor unui număr

– Selectarea unui număr după un criteriu dat

– Completarea unor serii numerice

– Identificarea numerelor lipsă de pe axa numerelor în situația în care se dau două numere

– Compunerea și descompunerea unor mulțimi de obiecte având drept cardinal un număr de elemente mai mic decât 20

– Jocuri de tipul „Ce anotimp este?” pentru recunoașterea fenomenelor naturii în situații reale sau în imagini

– Completarea unui calendar pe o săptămână cu starea vremii

– Observarea unor modificări apărute în viața omului, plantelor, animalelor în funcție de anotimp

– Observarea directă, în mediul natural a unor plante, insecte etc.

ARTE VIZUALE SI ABILITATI PRACTICE :

– Utilizarea unor tehnici simple de tăiere, lipire, răsucire, înșirare, decupare după contur

– Înșirarea mărgelelor

– Realizarea unor decoruri pentru diferite evenimente

– Punerea în scenă a serbărilor tematice specifice anotimpurilor

Tehnici simple: tăiere, decupare după contur,  răsucire, lipire, pliere,

Tehnica colajului-  folosind materiale diverse

DEZVOLTARE PERSONALĂ:

Interacțiuni simple cu ființe sau obiecte familiare- persoane, animale, obiecte preferate și caracteristici  ale acestira (mama, bunica, …)

Mama, ființa cea mai dragă

Organizarea unor jocuri pentru identificarea emoțiilor de bază

– Crearea unor povești de grup prin completarea frazelor lacunare.

Exemplu: Mama este ființa cea mai dragă pentru că …

– Roata emoțiilor pentru diferite situații

– Organizarea unor evenimente: serbare de Ziua Mamei, expoziție de desene dedicată mamelor

MUZICĂ ȘI MIȘCARE:

– Acompanierea cântecelor cu percuție corporală (bătăi din palme, cu degetul în bancă etc.)

– Reproducerea în colectiv a cântecelor însușite intuitiv, pronunțând corect cuvintele în cânt