COMUNICARE IN LIMBA ROMÂNĂ
Literele mici şi mari de tipar
Elemente grafice
Sunetul p și literele P, p
„Povestea cireșelor la urechi”, după Lidia Novac
Sunetul p şi literele P, p
– Indicarea sunetelor/ silabelor/ cuvintelor percepute prin diferite semne: bătăi din palme, ridicarea unui deget, a unui obiect, jetoane puse pe bancă, săritură etc.
– Asocierea unor litere şi sunete
– Desenarea literelor de tipar in caietul cu foaie velina
– Exersarea poziţiei corecte la scris
– Utilizarea corectă a instrumentelor de trasare/ de scris carioca, stilou, pix
– Oferirea de răspunsuri la întrebarea: „Despre ce este vorba (în acest fragment de poveste)?”
– Formularea unor răspunsuri la întrebări despre conţinutul unui mesaj/ text scurt audiat
– Repovestirea unor secvenţe preferate dintr-un text audiat
– Numirea personajului/ personajelor dintr-un fragment de poveste audiat
Exercitii de ascultare a unui mesaj si de redare in cuvinte proprii
MATEMATICĂ ȘI EXPLORAREA MEDIULUI
Adunarea şi scăderea în concentrul 0 – 10, prin numărare
Adunarea cu o unitate
Pământul
Prezenţa apei în natură sub diverse forme (precipitaţii, râuri, lacuri, mare etc.)
Fenomene ale naturii: ploaie, ninsoare
Apa în natură
– Compunerea şi descompunerea unor mulţimi de obiecte având drept cardinal un număr de elemente mai mic decât 10
– Adăugarea şi extragerea de elemente dintr-o mulţime de obiecte, fiecare operaţie fiind însoţită de numărarea obiectelor – Adăugarea/ extragerea de elemente dintr-o mulţime dată, pentru a obţine mulţimi „cu tot atâtea elemente” – Rezolvarea de exerciţii de adunarea cu o unitate în concentrul 0-10 şi verificarea operaţiilor efectuate prin numărare de obiecte/ prin desene – Jocuri de tipul: „Ce anotimp este?” pentru recunoaşterea fenomenelor naturii în situaţii reale sau în imagini (ploaie, ninsoare, vânt etc.) – Diferenţierea anotimpurilor, două câte două, în funcţie de caracteristicile specifice observate – Observarea unor modificări apărute în viaţa omului, animalelor, plantelor, în funcţie de anotimp – Identificarea situaţiilor contextuale care impun rezolvarea unor probleme prin adunare – Rezolvarea unor probleme cu sprijin în imagini date |
DEZVOLTARE PERSONALĂ
Interacţiuni simple cu fiinţe şi obiecte familiare: persoane şi caracteristicile acestora – o prietenă/ un prieten
Despre prietenie
Realizarea unui jurnal în imagini „Eu şi prietenul/ prietenii mei” în care copilul desenează prietenul/ prietenii, activităţile preferate desfăşurate împreună, obiectele/ fiinţele de care se simt ataşaţi
ARTE VIZUALE SI ABILITATI PRACTICE
Forme spaţiale (lungime, lăţime, înălţime): construcţii; forme spaţiale foarte uşoare din hârtie
Povestea unei picături
Iarna în borcan
– Decolorarea cu pic
– Tehnici simple de prelucrare a hârtiei: răsucirea, înşiruirea – Tehnici simple de prelucrare a firului textil: răsucirea |
Leave a Reply