CLR-Sunetul [r ]şi literele R, r

Plecarea ratustelor

– Formularea de întrebări şi răspunsuri despre animale;

– Povestirea după imagini, povestirea unor întâmplări familiare sau pe baza conţinutului unor texte audiate;

– Citirea literelor, silabelor, cuvintelor;

– Asocierea unor litere şi sunete

– Punerea în corespondență a unor cuvinte formate din 1-2 silabe cu imagini potrivite

– Desenarea literelor de tipar;

– Utilizarea corectă a instrumentelor de trasare/ de scris

Povestea :Ratusca cea urata

– Oferirea de răspunsuri la întrebarea: „Despre ce este vorba (în acest fragment de poveste)?”

– Formularea unor răspunsuri la întrebări despre conţinutul unui mesaj/ text scurt audiat

– Repovestirea unor secvenţe preferate dintr-un text audiat;

– Numirea personajului/ personajelor dintr-un fragment de poveste audiat;

– Oferirea unor răspunsuri la cererea elementară de informaţii: „Cine? Ce? Unde? Cum?”


 MEM:

Numerele naturale 0-10:

recunoaştere, formare, citire, scriere (cu cifre), comparare, ordonare

Numărul și cifra 5

Plante şi animale

Păsările Recunoaşterea cifrelor de la 1 la 5;

– Citirea și scrierea numerelor de la 1 la 5;

– Colorarea unor elemente în funcţie de poziţia pe care o ocupă faţă de un anumit reper într-un desen

– Adăugarea/ extragerea de elemente dintr-o mulţime dată, pentru a obţine mulţimi „cu tot atâtea elemente”

– Grupare de obiecte. Sortare şi clasificare;

– Identificarea „vecinilor” unui număr;

– Completarea unor serii numerice;

– Compunerea şi descompunerea unor mulţimi de obiecte având drept cardinal un număr de elemente mai mic sau egal cu 5

– Observarea părţilor componente ale vieţuitoarelor (plante, animale) pentru identificarea structurii lor comune

– Clasificarea animalelor în funcţie de numărul de picioare, de mediul de viaţă, de modul de hrănire


AVAP:

Puzzle de toamnă

Rățuște pe apă

– Vizionarea spectacolului de teatru de păpuşi/ desene animate „Rățușca cea urâtă”

– Realizarea unor compoziţii prin ştampilare, amprentare cu frunze, fructe, legume

– Utilizarea unor tehnici simple de îndoire, pliere, lipire, rupere, tăiere, decupare după contur


MM:

Audierea cântecului demonstrat de propunător sau redat cu ajutorul mijloacelor tehnice

– Observarea unor ilustraţii pe textul cântecului care uşurează receptarea;

– Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mişcarea sugerată de text;

– Cântare instrumentală – percuţia corporală (bătăi din palme, cu degetul pe bancă);


DP:

Despre ascultare și neascultare

Jocuri de rol cu marionete ilustrând modalităţi pozitive/ negative de interacţiune verbală sau fizică: se ajută unii cu ceilalţi, se exprimă politicos (te rog, mulţumesc), se întrerup, se lovesc, se împing etc.

– Recunoaşterea în imagini date a respectării/ încălcării regulilor de comportare

– Vizionarea unor secvenţe din desene animate, filme pentru copii, audierea unor poveşti consacrate şi organizarea unor jocuri pentru identificarea emoţiilor de bază

– Roata emoţiilor pentru diferite situaţii: când este încurajat/ certat de părinţi, când trebuie să plece de acasă pentru o perioadă mai lungă de timp